Subscribe:

facebook

Jan 23, 2011

Hari ini

Hari ini menunjukkan cuaca yang amat baik. Sesuai untuk aku pergi berjalan-jalan dengan kawan2, tetapi aku ada teringat sebuah majlis disebuah rumah. Aku memang payah pergi ke majlis, lebih2 lagi majlis khawin. Tetapi mak aku pernah nasihat kat aku supaya jangan buat macam tu, sebabnye nanti takde sape yang datang ke majlis khawin aku..erk.
"Tapi majlis yang ada hari tu pun bukanya majlis khawin, so tak pergi pun takpe ma"
"bayakklah kau punye songeh, dah2 pergi aje"
Aku terus membonceng awek no2 bapak aku tu. Tetapi sebelum tu aku cek dulu minyak dan angin. Kurang 1jam aku dah samapai rumah tu, aku salam2 sape yang ada depan mata aku..Aku bersalam dengan tuan rumah, agak tinggi orangya. Aku duduk dekat luar rumah je, sebab dekat dalam dah penuh sampai depan pintu (pakcik tak nak masuk dalam sebenarnye). Aku menegur seorang makcik, disebelahnya juga ada seoarng lagi makcik.Aku menegur makcik yang 1st..sebab nampak makcik tu cool je..haha
"Asslamualaikum makcik, makcik datang sini buat apa?"(aku panggil makcik je,lantak2)
"makcik datang sini nak tunggu duit mangsa banjir je nak"

 okeh aku tak nak tye lagi soalan2 menguji minda itu

"haha..makcik ni nape xmasuk dalam je? luar panas nie..xelok untuk kulit seperti makcik."
"dah anak ni, nape xmasuk dalam"
"......."
"erm makcik ni nenek ke?"(jujur sekali)
"ye nak, sebelah makcik ni pun nenek juga.."
"ohhh..baik makcik:)"(nape aku kurang ajar sangat ni =.=")

Seketika itu, tuan rumah panggil orang yang duduk luar masuk dalam. Ya ampun..kosong lagi upenye..owh..baru aku tahu ada majlis kesyukuran.(main pergi je majlis, mahu majlis korban manusia, tak ke naya.zzz)

Selesai sudah doa2 apa sume tu. Tak lengkapla kan kalu takde makan minum2 nikan..ak berharap sangat bubur lambuk(bodos. tak agak)hehe. Aku bangun untuk tolong angkat makanan. Tiba-tiba......aku menerima sedulang makanan dari die. Aku terkedu, dalam hati aku seperti mahu menjerit.tetapi tembikai dalam mulut aku menghalangnya..lagipun die tak perasan aku..perasaan aku bertukar semena2. Meremang bulu aku tak pasal2 dah bertahun aku terputus hubungan dengan dia.Tidak lama selepas itu, azan Asar kedengaran..tetapi bukan Asar.omai. aku dengar Assolah......-.-'

p/s mainan tidur kadang2 tidak logik. dialog agak bodos.dun du dis at home.selamat berhujung minggu:)

6 mengarut:

Mohd Khirul Amri Bin Hasan said...

mimpi pun makan ka? hak3

mr delirium said...

nasib bek bukan sweat dreamXD

Ungu said...

kau.. buat aku tepuk dahi.
mati-mati aku pikir kau gi kenduri.
=.=

mr delirium said...

hikhik..aku uodate tol2 lpas hari tu juge..lpas slat sbuh.wakaka

Yuni Aisyah said...

hahaha....nie kenduri ape sbnrnya.???

mr delirium said...

sy sendiri tak tahu tu kenduti ape=.=

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
blogger widgetsblog statistics widget for blogger