Subscribe:

facebook

Mar 4, 2011

Kau Milikku...

Hari ini aku sangat bosan sampai aku buntut...jadi aku ambil peluang ni untuk update blog...aku terfikir jugak, asyik bersastera je..aku tahu korang tak suke ape jadah tu sume-,-' jadi aku menyimpang sikit hari ni.hikhik..pernah dengar lagu nasyid Saat Lafaz Sakinah nyanyian Far East tak? aku yakin mesti ada punyala..i know..i know.

Aku update pasal ni bukan apa...sebab lirik die menawan hatiku..cewahh<sila tampo muke aku>
sape-sape yang tak pernah dengar cubela dengor..SAAT LAFAZ SAKINAH

Heningnya...
Sunyi suasana...
Lafaz sakinah bermula

Apa rasa
Diterjemah hanya
Sebak abah, tangis ibunda

prechorus:
Adalah aku, wali puteriku
Serah kini amanahku ini pada mu
Nafkahilah dia, curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya

chorus:
Dulu esakkannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna, dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu

Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya

Ku akur
Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku

Iringilah
Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu

Berdasarkan ape yang aku paham dari lirik ni..ia mengisahkan seorang bapak yang menyerahkan anak gadisnya kepada seorang  lelaki iaitu bakal suami. ia bukan sekadar lafaz ikrar yang hanya keluar dari mulut bersahaja..tetapi perlu ditunaikan..tidak kire ketika onak badai, ombak berduri datang..sehingga akhir hayat...wahhh..

Mengikut "sumber" yang boleh dipercayai.Sakinah bermaksud tenteram atau ketenangan..seumur hidup aku tak pernah dengar lafaz @ ikrar janji Sakinah ni. orang yang bernama Sakinah pernahla dengar =)

live each day to the fullest...its your choice..its ur life...fill ur day with love and laughter.

3 mengarut:

dunia kecik ku said...

auwww sgt tacing sebak jea ase..mcm sy tp nk lepaskn akak sepupu sy yg sy anggap akk sendiri..sgt sedih time tuh..dia ckp don worry i still ur fren...sedih.tp heppy utk dia..

fyy mokhtar said...

aku terpaksa comment jea ney. wakakkaa

Yuni Aisyah said...

wow!!best la lirik lagu saat lafaz sakinan...penuh dgn kata2 nasihat dan hemat yg perlu dipegang oleh kaum adam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
blogger widgetsblog statistics widget for blogger